donderdag 8 september 2011

Vuelta 2011: Winnende Keniaan!

Ongelofelijk maar waar: Chris Froome blijft verrassen!
Op zijn erelijst prenken etappes in de ronde van Mauritius, Ronde van Japan, Giro delle Reggione en Giro del Capo.
Dat zijn nog eens uitslagen! dat de volgende stap dan meestrijden om de eindzege in de Vuelta is lijkt me heel logisch.

Op de laatste slotklim in deze ronde was het Froome die flink gas gaf maar er even doorheen leek te zitten zodat Cobo hem inhaalde, echter had Froome nog wat reserveboosts liggen en reed andermaal voor de Spanjaard uit.
Mollema had dichter kunnen eindigen, maar is tegen een van de tevele toeschouwers gebotst. gelukkig kon hij doorrijden, maar hekken vanaf drie kilometer voor de finish waren blijkbaar teveel van het goede.


Volgend jaar zal de Vuelta overigens starten in Pamplona, het is te hopen dat de renners geen last krijgen van wraakzuchtige stieren op de clenbuterolaffaire van Contador.


Bij de weg:
Gisteren was in mijn woonplaats de tijdrit van de Holland Ladies Tour.
Ook eens leuk om te zien, al geef ik weinig om dameswielrennen: de winnares (Ellen van Dijk) kende ik bijvoorbeeld niet eens, shame on me!
Marianne Vos en Vera Koedooder zag ik wel vertrekken: wat ook de enige namen waren die me bekend voorkwamen.
De dames reden op leuke fietsen, mooi materiaal om eens van dichtbij te zien.
Marianne Vos had een beetje de pech dat er vlak voor haar rit een regenbui viel, maar uiteindelijk eindigde ze 11 seconden achter Ellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten