maandag 2 juli 2007

De 16 van Jörg

Een volgende junk kwam uit de kast, ons aller Jörg Jaksche.

Hij had weinig verrassends voor ons in petto, maar hier komen ze;

1: speldenkussen
"Ik beken vanaf 1997 verslaafd te zijn geweest aan EPO, vanaf 2005 liet ik Eufemanio met mijn bloed klooien."


2: De codenaampjes
Mijn codenamen op de fuentescrypto zijn: "Bella: de naam van m'n trouwe viervoeter en Nr. 20"


3: Nr. 20
"Bij Polti wilde Stanga me een Epokuur geven, wanneer ik bij de eerste 20 in de Tour eindigde hoefde ik het verwenkuurtje niet terug te betalen"


4: Doping
"Het is pervers, maar het dopingsysteem in het wielrennen is gerechtvaardigt omdat iedereen prikt en slikt"

5: Men in black
"een renner heeft me verteld dat er nog steeds deals zijn tussen teams en de UCI om de controles te ontlopen"

6: Godefroot
"Het enige waar godefroot tegen was, was het ongecontroleerd doperen"


7: Bodybuilder
"Ik heb nooit kunstbloed gebruikt, wel groeihormonen in de zin van: Bodybuilders slikken 16.000 eenheden per dag, ik maar 800!"

8:Eau de Vino
"Saiz had een renner die hij voor 2006 binnen had gehaald.
Deze kon niet meteen z'n draai vinden waarop z'n manager Tony Rominger Saiz onder druk heeft gezet voor betere "medische begeleiding".
Saiz is met de renner naar Fuentes gegaan.

9: Riiscycling
In mij periode met Riis had ik het met 'm over Cortisonepreparaten

10: Zand erover
In de dopetour van 1998 waren we bij Polti als de dood ook gepakt te worden.
Samen met een ander hebben we overwogen alles ergens te begraven en het na de tour weer op te halen.
Met Jens voigt heb ik nog gebabbeld over hoe ze dat bij hun team aanpakten."


11: List
Fuentes was een meester in geheimhouden, niemand wist van elkaar dat ze behandeld werden door dezelfde man.
(waardoor oa Basso en Ullrich bijvoorbeeld dezelfde dokter bleken te hebben).


12: Prestatiedrang

Bij CSC en Liberty verdiende ik 500.000 per jaar.
Hiervoor moest ik wel presteren, dus moest ik naar de snoepjes grijpen


13: opbiechten ipv koersen

Wat ik verdien aan deze biechterij is peanuts, dan had ik beter m'n mond kunnen houden en verder koersen.
De reden dat ik beken is een reactie op de hypocrisie van de wielerwereld


14: Clean
In de tour van 1999 heb ik clean gereden, maar dan zie je hoe hard de anderen gaan.
Ik was zo kapot dat ik op het einde bang was nog geen viaduct meer over te komen.

15: hypocriete baasjes
Natuurlijk hield niemand mijn armpje vast om een prikje te geven, maar de ploegleiders doen alsof zij de mannen zijn die de sport eerlijk willen houden, terwijl ze zelf de doping aandroegen.

16: Dopinggebruik
Of ik nu nog steeds zou gebruiken: ja... zo egoïstisch ben ik blijkbaar geworden"


Of dit nog gevolgen gaat hebben voor de komende tour?
Stay tuned at the cyclingnewssites and of course: this blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten