dinsdag 10 juli 2012

Fietsen tegen de bierkaai

Net als Evans in de voorbije tijdrit  en menig puncher tegen Peter Sagan is het lastig schrijven tegen de doorgewinterde schrijvers, journalisten en wielergekken op de site Het is Koers!

Normaalgesproken leveren zij al vele goede en scherpe berichten, maar tijdens de Tour lijkt het als Leukemans tegen de spanjaarden.
"Alsof ze op een brommer rijden!".
Per dag vliegen de nieuwe berichten je om de oren  en heb ik zelfs te weinig tijd om ze allemaal te lezen.

Als Chasse patat en Mayo doe ik uiteraard de naam van mijn blog aan door ook wielerberichtjes te schrijven,  niet dat niemand ze leest maar het is toch een kansloze missie om zo bekend en groot te worden als zij.

Maar dat geeft ook niets,  ik schrijf net als zij voor mijn eigen plezier en ben ook nog eens een stuk jonger (denk ik).

Joop Zoetemelk was al Tourwinnaar en reed net in de regenboogtrui toen mijn navelstreng werd doorgeknipt, terwijl ik nog moest leren fietsen toen Fignons paardenstaart het moest aflegen tegen het tijdritstuur van Lemond.

Tijdens de rustdag heb ik vernomen dat de Ronde van Polen is begonnen en dat daar ook Nederlanders hard kunnen vallen.
Ook is Remy Di Gregorio vermoedelijk betrokken in een duistere dopingzaak en is hij samen met Kittel een van de weinigen die de Tour moet verlaten zonder  iets te breken, tenzij het de omerta is binnen een bepaald besloten kringetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten